Professioneel Schoonmaken editie 3 is uit

De nieuwe uitgave van PS besteedt aandacht het thema Hospitality. Frank Bulthuis, facilitair manager bij Hof van Saksen, geeft zijn visie op het onderwerp gastvrijheid. Hoe vertaalt hij dit – samen met schoonmaakpartner CSU – naar de uitvoerende medewerkers op het vijfsterrenresort?

PS sprak met facilitair manager Frank Bulthuis over het onderwerp hospitality. Voor het luxe vakantieresort Hof van Saksen is gastvrijheid heel normaal, maar toch weet het resort met kop en schouders boven andere vakantieparken in Nederland uit te steken. Volgens Bulthuis is een hoog servicegehalte de onderscheidende factor. ‘We willen de gasten net een stap voor zijn. We willen voorkomen dat ze ergens naar moeten vragen en dat we nee moeten zeggen: vrijwel alles is mogelijk.’
Lees het hele interview in de nieuwe uitgave van PS. Klik op de cover om het magazine te openen:

PS3 001_web

Klik hier om PS 3 – 2016 online te bekijken.

En verder

In deze derde editie van 2016 kunt u in PS onder andere de volgende artikelen lezen:

  • Glazenwasser Fred de Ridder vond het antwoord op een vraag waar vrijwel elke glazenwasser mee rondloopt. Hoe voorkom je fysieke klachten door het werken met het telescopisch wassysteem? Zijn waspak en -bril zijn inmiddels als Best Practice opgenomen in de vernieuwde Arbo-catalogus.
  • Glazenwassers die zich verkleden als stripfiguur: verhalen die regelmatig uit Amerika komen, maar het gebeurt ook gewoon in Nederland. De glasbewassingsbedrijven van het Ikazia Ziekenhuis en het Beatrix Kinderziekenhuis sloegen de handen ineen en zorgen samen voor een glimlach bij zieke kinderen.
  • Er waart een groene golf door schoonmaakland: het aanbod groene reinigingsmiddelen groeit gestaag. Mat wat is een groene reiniger exact? Een lesje in wat groen is, wat goed doet en wat niet.

Plus:

  • Vijf vragen over het gebruik van accu’s van onder andere schrobzuigmachines. Jeroen Sluis, commercieel directeur bij Hefra, geeft adviezen over het onderhoud ervan.
  • Werken op ladders brengt risico’s met zich mee. Stel nu dat de grootste angst van een glazenwasser, het vallen van een ladder, werkelijkheid wordt? Kan de glazenwasser dan met succes zijn werkgever aansprakelijk stellen? Advocaat Carolien Brederije neemt u mee in een aantal voorbeelden uit de rechtspraak.
  • Jan de Jong, vakbondsbestuurder bij FNV Schoonmaak, roept in zijn column op een andere mindset te creëren voor het ziekteverzuimbeleid. ‘Een goed verzuimprotocol biedt ruimte voor afwijkingen van de norm. Ziekte kan op zoveel verschillende manieren komen en kent vele gezichten. Daar moet je in je beleid ruimte voor maken.’

Abonneren

Benieuwd naar de nieuwe editie van Professioneel Schoonmaken? Wilt u ook tweemaandelijks hét vakblad voor de schoonmaakbranche ontvangen? U kunt zich hier abonneren op Professioneel Schoonmaken.

Wilt u regelmatig op de hoogte blijven? Houd dan de PS-Nieuws(brief), de website en/of Twitter goed in de gaten!

Reageren?