1 mln druppels lanceert Nationaal Duurzaamheidsonderzoek

1 miljoen druppels

Het landelijke duurzaamheidsproject ‘1.000.000 druppels’ lanceerde op zaterdag 10 december het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek. Dit digitale onderzoek, dat via www.nationaalduurzaamheidsonderzoek.nl kan worden ingevuld, moet uitwijzen hoe Nederlanders tegen duurzaamheid aankijken, wat hun kennis is op dit gebied en welke acties er al ondernomen worden.

Circa 300 organisaties werken mee. Sander Haas, van 1.000.000 druppels-initiatiefnemer Asito: ‘Het project 1.000.000 druppels zet zich in om een miljoen Nederlanders duurzamer te maken. Dat kunnen we pas goed doen als we weten waar de gemiddelde Nederlander nu staat. Als we weten wat houding, kennis en gedrag zijn, kunnen we de acties van 1.000.000 druppels hierop afstemmen.’

Open voor iedereen

Het onderzoek staat open voor iedereen. Via de partners van 1.000.000 druppels en (social) media wordt iedereen uitgenodigd deel te nemen aan het onderzoek. Onder de deelnemers worden duurzame prijzenpakketten verloot. De hoofdprijs is een iPad2.

Groep partners neemt voortouw

‘We hebben vanuit 1.000.000 druppels toegang tot heel veel mensen.’ Vertelt Haas. ‘Een groep partners neemt het voortouw in dit onderzoek en zal de uitkomsten ook gebruiken om duurzaamheid in hun eigen organisatie beter te laten landen. We mikken op een paar duizend respondenten. Een steekproef waarmee we een goed beeld kunnen krijgen van de onderwerpen waar 1.000.000 druppels de meeste inpact kan hebben.’

Informatie: www.nationaalduurzaamheidsonderzoek.nl

Reageren?