Toekomst Schoonmaakbedrijven ontwikkelt digitale tijdregistratie

Tijdregistratiesysteem

Toekomst Schoonmaakbedrijven heeft in samenwerking met Spotmaster en Vodafone als een digitaal tijdregistratiesysteem ontwikkeld. Hiermee kan het bedrijf de tijdspanne die voor elk object wordt gecalculeerd ook borgen.

Elke medewerker beschikt over een gratis beschikbaar gestelde telefoon. Naast dat zij deze voor onderling gebruik kosteloos kunnen gebruiken, wordt het mobieltje gebruikt als in- en uitklokapparaat voor de werktijdregistratie.

Werktijd registreren

Op elke object waar Toekomst Schoonmaakbedrijven haar diensten verleent, hangt een tag met een groene en een rode sticker. Indien de medewerker de telefoon voor de groene sticker houdt, wordt hiermee de aanvang werktijd geregistreerd.

Houdt men deze voor de rode sticker dan betekent dit het einde van de werktijd. Deze tijden worden middels GPS verstuurd naar haar kantoor waar zij, net zoals bij het track- en tracesysteem wat zich in al haar auto’s bevindt, automatisch in het systeem op een scherm zichtbaar worden.

Nooit onduidelijkheid over gewerkte uren

Met dit nieuwe tijd- en aanwezigheidregistratie bestaat er dus nooit onduidelijkheid over gewerkte uren. Elk uur wordt verantwoord, daarnaast kunnen zij op ieder moment precies zien wie waar aan het werk is. Dit geeft duidelijkheid voor onze opdrachtgevers en inzicht in de gewerkte uren voor onze medewerkers. 

Veiligheid medewerkers

Naast genoemde functie is ook de veiligheid van haar medewerkers hiermee geborgd. Bij overschrijding van een marge uitkloktijd, treedt er een alarmalert in werking waarmee de desbetreffende projectleider wordt gewaarschuwd om te gaan kijken of er wellicht iets aan de hand is op het project.

Voor haar projectleiders betekent dit geen handmatige schriftelijke urenregistratie meer waardoor zij alle aandacht aan hun medewerkers en projecten kunnen geven.

Informatie: www.toekomstschoonmaakbedrijven.nl

Reacties

2 Reacties op “Toekomst Schoonmaakbedrijven ontwikkelt digitale tijdregistratie”

  1. Erik Bloklander5 januari 2012 om 15:30

    Er wordt niet gesproken over de investering die jaarlijks gedaan moet worden. Zou wel handig zijn als daar ook iets over stond.

    • Lucia van Kempen6 januari 2012 om 06:54

      Goede morgen Erik,
      de jaarlijkse investering is het abonnementsgeld voor de telefoon. De hoogte hiervan kun je bedingen afhankelijk van het aantal toestellen. Uiteraard zijn hier ook werkuren mee gemoeid, doch deze betalen zich volledig terug. Het onderling bellen is gratis, het overige privé bellen wordt bij onze mensen van het salaris afgehouden wat hen een klein belasting voordeel oplevert omdat zij, maar ook de werkgever, hier geen belasting over hoeven te betalen. Projectleiding behoeft niet meer handmatig uren bij te houden omdat deze automatisch in het salarissysteem worden verwerkt. dit scheelt veel tijd. Geen uitzoekerij meer over wel of niet gewerkte uren omdat dit een persoonlijke verantwoording is geworden. Geen discussie bij opdrachtgevers over al dan niet gewerkte tijden. Dit omdat het volledig inzichtelijk is voor alle partijen.
      Kortom een prachtige innovatie. Wil je er meer van weten? Spotmaster staat op de facilitairbeurs week 3 in de brabanthallen te ‘s-Hertogenbosch. Ook mag je mij benaderen. vriendelijke groet, Lucia.

Reageren?