ISSA/Interclean: ‘Stijging Nederlandse bezoekers’

ISSA/Interclean

ISSA/Interclean Amsterdam heeft zichzelf wederom bewezen als onmisbaar evenement voor de wereldwijde schoonmaakindustrie. Deze 24ste editie van ’s werelds toonaangevende vakbeurs voor schoonmaakprofessionals kende niet alleen een record aantal bezoekers, ook het aantal nieuwe producten was indrukwekkend. 25% van de exposanten nam voor het eerst deel aan het evenement. 

Bezoekers uit 130 landen

De bezoekers van ISSA/Interclean Amsterdam 2012 kwamen uit niet minder dan 130 landen. Na 4 dagen stond de teller op 28.001 bezoekers, meer dan de 23.415 van de vorige editie.

Rob den Hertog, Manager ISSA/Ineterclean: “Met 72% buitenlandse bezoekers is de beurs in Amsterdam een echt internationaal evenement. De landen met de grootste aantallen bezoekers, buiten Nederland en België, zijn Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Frankrijk, de Scandinavische landen, Spanje, Rusland en de Verenigde Staten.

“Na onze inspanningen om nieuwe bezoekers uit groeiende economieën aan te trekken, zijn we verheugd dat we deze editie ook een stijging van 12% in het aantal Nederlandse bezoekers terugzien. “

MiniSkills

Zo’n 670 fabrikanten uit 42 landen presenteerden hun nieuwste producten en oplossingen aan een internationaal publiek van professionals uit de schoonmaakindustrie. Dankzij de vele productpresentaties kregen mogelijke gebruikers de kans om de producten ook zelf te ervaren.

De ISSA Educational Conference, het Minicongres, de High Pressure demonstratie buitenruimte en de Miniskills werden allemaal druk bezocht en kregen goede reacties. Den Hertog: “Er hing een goede sfeer tijdens het gehele evenement. We zijn er trots op dat wij de schoonmaakindustrie van over de hele wereld hier in Amsterdam onder één dak mogen ontvangen en dat we ze een compleet productoverzicht en een totaalbeeld van de sector kunnen presenteren.”

Schoonmaakmarkt

Op 9 mei hebben 728 bezoekers, de Schoonmaakmarkt bezocht. De feedback van de bezoekers en exposanten is gematigd positief; met name de lunch en de netwerkborrel, worden als gezellige en nuttige momenten genoemd. Er zal na een evaluatie met exposanten worden gekeken naar een mogelijk vervolg op deze Nederlandse netwerkdag.

Reacties van exposanten

De exposanten waren enthousiast over hun zakelijke kansen op ISSA/Interclean. Jared Brading, Managing Director van Gumpack: “We hebben exclusieve distributiedeals gesloten met 20 nieuwe landen en er volgen er nog 19. De beurs is van doorslaggevend belang geweest voor ons bedrijf.”

Derk Landman, Directeur Marketing & Sales van Wecovi: “Voor Wecoline is deze beurs dé gelegenheid om niet alleen veel bestaande klanten, schoonmaakbedrijven en schoonmaakgroothandels te kunnen ontmoeten maar vooral ook nieuwe buitenlandse klanten te ontmoeten. Het grote aantal bezoekers zorgde vanaf het eerste uur voor een record aantal bezoekers op onze stand.”

Volgens Nick Brenthall, Directeur van MIF Filtersystems, “Het leek erop dat groeimarkten zoals Rusland en Australië veel prominenter aanwezig waren en dat is een goede zaak voor de gehele schoonmaakindustrie.”

Yann Malin, Marketing Manager bij MP hygiene voegt hier aan toe: “Deze editie was fantastisch, we hadden ruim voldoende bezoekers met vele contacten van hoge kwaliteit. Dit evenement blijft het nummer één hygiëne-evenement ter wereld.”

Amsterdam Innovation Award

VERMOP Salmon werd uitgeroepentot de winnaar van de negende Amsterdam Innovation Award voor hun Mag systeem. De Amsterdam Innovation Award brengt de meest innovatieve producten voor het voetlicht die tijdens de beurs worden gepresenteerd.

De jury is van mening dat het Mag systeem van VERMOP Salmon een volledig nieuwe manier biedt om de wisovertrekken aan de houder te bevestigen. De jury is onder de indruk van het gebruiksgemak, de hygiënische touch-free bediening, de flexibiliteit en het intuïtieve en ergonomische ontwerp.

Vermop

“We waarderen de motivatie van de jury om de prijs toe te kennen aan een product dat de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden voor al die duizenden schoonmakers gemakkelijker maakt door een eenvoudiger intuïtief gebruik. Het winnen van de prijs trok vele nieuwsgierige bezoekers naar onze stand en zorgde voor een schitterend podium om het Mag systeem te presenteren”, aldus Claudia Berthel, Hoofd Marketing VERMOP Salmon.

De winnaar in de categorie ‘Machines, Accessoires en Componenten’ was de B 80 W van Kärcher. De Infectiepreventiemonitor van Alpheios werd uitgeroepen tot het meest innovatieve product in de categorie ‘Reinigingsbeheer en Trainingsoplossingen’.

De eerste editie van de Visitor’s Choice Award ging eveneens naar de IPM van Alpheios.
ISSA/Interclean Amsterdam 2014 vindt plaats van 6-9 mei 2014 en viert dan haar 25-jarig jubileum.

Informatie: www.issainterclean.com

 

Reageren?