Bedrijfsfilm van MEWA wint red dot award

Mewa op Youtube

De MEWA bedrijfsfilm ‘Het textielidee voor mens en milieu’ werd bekroond met de internationaal gerenommeerde designprijs ‘red dot award: communication design 2012’. In de categorie ‘Corporate Films’ werd de MEWA film gelauwerd omwille van zijn hoge designkwaliteit.

Daarmee behoort de MEWA film tot de 574 werken die een 15-koppige jury uit een totaal van 6823 inzendingen uit 43 landen, selecteerde en bekroonde. Tot de selectiecriteria behoorden herkenbaarheid, maatschappelijke relevantie, doelgerichtheid en esthetiek.

Moderne triggereffecten

De film bewijst dat ook feitelijke B2B-communicatie zijn doelgroep emotioneel kan aanspreken. In plaats van machines, installaties of gebouwen te tonen, maakten de ontwerpers gebruik van moderne triggereffecten. Reële beelden gaan vloeiend over in fantasierijke getekende sequenties en creëren een spanningsboog.

Kijker mee op reis

Enkel wanneer de kijker zich gedurende de hele film afvraagt hoe het verder gaat, is een film goed. Dat is ook zo voor bedrijfsfilms”, aldus Oliver Gerrits, hoofd Marketing en Productontwikkeling bij MEWA.

Zich onderscheiden van andere bedrijfsfilms, de onderneming een emotioneel profiel geven en de kijker meenemen op een reis, waren de uitgangspunten voor het draaiboek.

Full-servicepakket

“MEWA Textil-Management biedt onze klanten een zorgeloos full-servicepakket. Deze bijzondere service wilden we in beelden vertalen. Dat we daarin geslaagd zijn, bevestigt het winnen van de red dot award.”  

Of het nu gaat om poetsdoeken, veiligheidskleding of om MEWA’s engagement voor het milieu, elk hoofdstuk trekt met sfeerbeelden de aandacht van de kijker. De MEWA film werd ontwikkeld en gerealiseerd in samenwerking met G2, agentschap voor interactie en dialoog, en de Berlijns design- en animatiestudio Dyrdee Media.

De film is te zien op het MEWA YouTube-kanaal: www.youtube.com/user/mewanl .

Informatie: www.mewa-service.nl

Reageren?