Koos Stuyvers: Specialisme

Professioneel Schoonmaken 6, 2012

Glasbewassing is en blijft een prachtig specialisme. Iets om trots op te zijn. Vandaar dat we bij het OSB-segment Awog ons zijn gaan buigen over het uitdragen van deze trots. Hoe kunnen we zo goed mogelijk laten zien dat we vakwerk leveren?

Social media

Dat was een mooie vraag voor een echte marketing-specialist. Tijdens onze laatste ledenbijeenkomst heeft Arie de Zeeuw een uitgebreide presentatie gegeven. Er werd besproken hoe social media en free publicity het beste kan worden ingezet. Een mooi kijkje in de wereld van social media: twitter, linkedin en facebook.

De belangrijkste boodschappen van De Zeeuw: doe wat je belooft, blijf verrassen, je mensen zijn je merk, begin social media met luisteren en kijken en delen van ervaringen, ben authentiek en doe het gewoon. De laatste boodschap namen vele lidbedrijven over door ter plekke een twitteraccount aan te maken.

Doe het gewoon

Doe het gewoon. Dat zou voor een glazenwassersbedrijf eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn. Het zijn veelal ondernemers die graag aan de slag gaan en weinig aarzelen. Authentiek zijn, dat lukt ook vaak nog wel. Recht voor zijn raap noemen we dat in onze wereld. Zeggen waar het op staat. En laat daar nou ook een beetje de aarzeling van bedrijven in zitten.

Als we echt alles op twitter en linkedin gaan zetten, dan zou dat hier en daar ook wel eens te ver kunnen gaan. Ongecensureerde meningen op het web, verdwijnen niet meer en staan er tot sint juttemus op.

Tja, als we ons nu echt richten op onze trots en het mooie van het vak. Als we gewoon zuinig zijn met het uitgebreid ventileren van onze mening. Dan kunnen we misschien verrassen met de charme van ons vak. Het prachtige werk op de mooiste plekken met het fraaiste uitzicht. Als we dus verstandig met de social media omgaan…dat belooft nog wat. Wel doen! Succes er mee!

Koos Stuyvers
Voorzitter OSB-segment AWOG

 

Reageren?