KLM ondertekent de Code Verantwoordelijk Marktgedrag

KLM

KLM erkent het belang van gezonde marktwerking in de schoonmaak- en glazenwassersbranche. Om dit kracht bij te zetten ondertekent KLM op maandag 20 augustus aanstaande de Code Verantwoordelijk Marktgedrag, een gezamenlijk initiatief van betrokken partijen om de effecten van marktwerking op de arbeidsomstandigheden in de branche daar waar nodig te verbeteren.

De heer Wim Kooijman, directeur HR van KLM,  zal namens KLM de Code ondertekenen. Samen met Kees Blokland, voorzitter Commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag, en enkele commissieleden gaat hij in gesprek over het belang van de Code en benadrukt hij waarom KLM de Code ondertekent.

Collectieve gedragsnormen

De heer Wim Kooijman hecht groot belang aan collectieve gedragsnormen. Niet alleen vanuit degenen die zich bezig houden met personeelszaken, maar ook voor alle betrokken partijen.

Een goed uitgangspunt om de Code als fundament te implementeren binnen de KLM organisatie. Kees Blokland: ”Ruim een jaar na de introductie van de Code zijn we nog steeds onverminderd actief om organisaties te benaderen en blijven we het belang benadrukken om conform de Code te werken. We zijn dan ook blij dat KLM de Code ondertekent.”

Meer dan 650 organisaties

Sinds de introductie van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag in juni 2011 hebben meer dan 650 organisaties de Code onderschreven, waaronder de ASML, Coca Cola, Delta Lloyd Groep, Erasmus Medisch Centrum, T-Mobile en Universiteit van Amsterdam.

Organisaties die deel uitmaken van de commissie zijn: de OSB, VMS FMN, CNV Vakmensen, FNV Bondgenoten, ROC Friese Poort, Erasmus Medisch Centrum, NS, Schiphol, F-MEX en de Rijksoverheid.

De volledige tekst van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de schoonmaak- en glazenwasserbranche is te vinden op www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl.

Reageren?