Landelijke publiciteitscampagne OSB-Keurmerk van start

OSB-Keurmerk

De Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) is deze week gestart met een landelijke publiciteitscampagne op de radio. Met deze campagne wil OSB opdrachtgevers motiveren alleen nog schoonmaakdiensten in te kopen bij een schoonmaak- of glazenwasserbedrijf met het OSB-Keurmerk.

De radiocommercials zijn in week 10, 12 en 14 te horen op Radio 1, BNR (Business News Radio) en 13 regionale zenders. De campagne wordt in het voorjaar gevolgd door ludieke acties in een aantal grote steden in Nederland en een printcampagne onder 20.000 facilitaire managers, inkopers en MKB ondernemers. 

Kwaliteit en betrouwbaarheid

Het OSB-Keurmerk werd op 1 januari 2013 geïntroduceerd en brengt de kwaliteit en betrouwbaarheid van schoonmaak- en glazenwasserbedrijven in beeld. OSB wil op deze manier zorgen voor meer transparantie in de markt, en bijdragen aan de verdere professionalisering en duurzaamheid van de branche. Bij OSB zijn ca. 500 bedrijven aangesloten.

Brede vakkennis

Aan de introductie van het keurmerk is door de brancheorganisatie en de leden afgelopen twee jaar gewerkt. Bij OSB-Keurmerk bedrijven zijn opdrachtgevers ervan verzekerd dat deze bedrijven brede vakkennis hebben, de administratie op orde hebben, belasting en premies betalen, eerlijk zaken doen en over de juiste verzekeringen beschikken. Het OSB-Keurmerk voor de schoonmaak- en glazenwasserbedrijven bestaat uit drie onderdelen: de NEN 4400-1 norm, de Code Verantwoordelijk Marktgedrag en enkele schoonmaakspecifieke eisen.

Keurmerkbedrijf

Rob Bongenaar, directeur OSB: “We hebben de afgelopen jaren samen met de leden heel hard gewerkt aan het OSB-Keurmerk. Het staat dan ook ergens voor. Het is nu belangrijk dat opdrachtgevers weten dat dit keurmerk er is. Je wilt als serieuze opdrachtgever toch alleen zaken doen met een keurmerkbedrijf.”

Meer informatie: www.osb.nl

Reageren?