Tork presenteert vernieuwd assortiment

Tork - 40 jaar Centerfeed

Van het reinigen van oppervlakten in de bedrijfskeuken tot het polijsten van carrosserieën in een garagebedrijf en het afnemen van schoolbanken: poetspapier en ‘nonwoven’ reinigingsdoeken worden gebruikt voor verschillende gebruiksdoelen in diverse sectoren.

Het assortiment ‘Poetsen en Reinigen’ van Tork krijgt vanaf 1 juni 2013 een nieuw uiterlijk. Op basis van onderzoek onder 1.200 klanten zijn de assortimentsstructuur, productnamen en het verpakkingsdesign vernieuwd.

De verbeteringen maken het voor de klant eenvoudiger een passend product te kiezen en het werkproces efficiënter te maken. Daarnaast worden de werkdoeken van het merk Lotus Professional in het assortiment van Tork geïntegreerd.

Nieuwe assortimentsstructuur

Op basis van studieresultaten uit onderzoek onder 1.200 klanten uit Europa, de Verenigde Staten, Azië en Australië neemt Tork maatregelen om binnen het assortiment nog beter aan de behoeften van de klanten te voldoen. Respondenten gaven aan verbetering te zien in heldere productnamen, gebaseerd op taken en eigenschappen.

Ook zou het verpakkingsdesign het product beter kunnen beschrijven en de voordelen van het product in één oogopslag duidelijk kunnen maken. Om die reden worden de producten uit het assortiment vanaf juni ingedeeld in drie categorieën: ‘Cleaning, Wiping en Polishing’.

Productnamen die eigenschappen weergeven

Niet elke doek is voor elk gebruiksdoel geschikt. Materiaalsamenstelling en -dikte speelt een belangrijke rol. Door de nieuwe productnamen op de verpakkingen is in één oogopslag te zien voor welk taak het product zich precies leent.

Doeken die speciaal voor industriële toepassingen geschikt zijn, dragen deze toevoeging nu in de productnaam. Ook bijzondere producteigenschappen zoals ‘pluisarm’ en kenmerken die relevant zijn voor wanneer het product bijvoorbeeld met levensmiddelen in aanraking komt of gebruikt wordt voor het zuiveren van materiaaldelen zijn duidelijk aangegeven.

Verpakkingsdesign

Verpakkingsdesign met informatie over toepassingen en productvoordelen
Om het bepalen van het juiste product voor gebruikers nog gemakkelijker te maken, worden de essentiële eigenschappen met handige symbolen op de verpakking weergegeven.Symbolen die in elke taal en voor elke cultuur begrijpelijk zijn.

De nieuwe kleurmarkering van de binnen- en buitenverpakking vereenvoudigt de oriëntatie binnen het assortiment. Blauw staat voor ‘wiping’, groen voor ‘cleaning’ en grijs voor ‘polishing’. Bovendien is op elke verpakking een productafbeelding met de bijbehorende dispenser te zien. Zo kiezen servicemedewerkers altijd voor de juiste navulling in de juiste dispenser.

Lotus Professional verder onder de naam Tork

Naast de nieuwe assortimentsstructuur, de productnamen en het verpakkingsdesign worden vanaf juni ook de producten van Lotus Professional in het assortiment geïntegreerd. In de toekomst worden de producten onder de naam Tork gevoerd.

In 2012 nam het SCA-concern (waartoe Tork behoort) het EMEA-bedrijf van Georgia Pacific -en daarmee Lotus Professional- over. Vanzelfsprekend blijven de producten, de hoge kwaliteit en een eenvoudig bestelproces onveranderd.

Informatie: www.tork.nl

Reageren?