FQS Nederland wil tevredenheid klanten schoonmaakbedrijven meten

Controle

Met ingang van 1 augustus is een waardevolle innovatie op gebied van marketing en management voor dienstverleners een feit. FQS Nederland (Facilities Quality Survey ) biedt dienstverleners een helpende hand bij marketing en management.

Prospects willen natuurlijk overtuigd zijn dat ze een echte dienstverlener in huis halen. Dat kunt u hen natuurlijk haarfijn uitleggen dat dat met u het geval is, maar het blijft vaak het gunnen op basis van blauwe ogen.

U wilt weten hoe tevreden uw klanten zijn, maar weet u dat echt? Vaak blijft een voortgangs gesprek oppervlakkiger dan eigenlijk zou moeten om van de essentiële details op de hoogte te komen.

Keurmerken en ISO-certificaten zeggen alles over processen binnen een organisatie maar niets over de dienstverlenende houding van een schoonmaakbedrijf, terwijl dat hetgeen is waar met de meeste waarde voor prospects die op zoek zijn naar een dienstverlener. Als je weet dat je een goede dienstverlener bent, zorg dan dat je dat ook kunt aantonen en niet alleen maar kunt vertellen.
FQS Nederland voert als onafhankelijke partij een belevings- en tevredenheidsonderzoek uit bij een representatief deel van de klanten van de dienstverlener. De vragen zijn uiteraard gericht op de KPI’s van een dienstverlener.

Met de hieruit voortvloeiende rapportage kan men zijn dienstverlenende capaciteiten en houding aantonen bij prospects en de interne organisatie waar nodig verder bijsturen. Aantoonbare kwaliteiten zeggen meer dan 1000 woorden in de commercie.

Meer informatie: www.fqsnederland.nl

 

Reageren?