Hago Next groeit tegen de marktkrimp in

Schoonmakers weer eigenaar van hun vak

Dat je als schoonmaakbedrijf kan groeien in tijden van een krimpende markt bewijst Hago Next. Ruim twee jaar na de opstart is de omzet van Hago Next met 30% gegroeid. Cijfers die laten zien dat bij een neergaande trend in de branche altijd groei mogelijk is door innovatie. Van wat begon als een statement om de schoonmaakbranche wakker te schudden naar het bewijs dat opdrachtgevers en medewerkers aantoonbaar vertrouwen hebben in dagschoonmaak, hoogwaardige beleving en transparantie. Aanleiding te meer om een eigen klantendag te organiseren op 29 november waarop Hago Next de nieuwste ontwikkelingen bij haar klantenkring zal toetsen.

“Het is een positieve ontwikkeling voor de branche dat opdrachtgevers vernieuwing toejuichen”, zegt Rogier Trampe, Business Unit Manager Hago Next. “Het laat zien dat er genoeg opdrachtgevers zijn die verder kijken dan de prijs. Ze kiezen voor nieuwe dienstverleningsconcepten omdat het past binnen hun MVO-beleid, ze gaan voor de hoogst mogelijke schoonmaakkwaliteit, of omdat onze aanpak goed aansluit op Het Nieuwe Werken. Het is bovendien goed om te zien dat we innovaties ook in toenemende mate kunnen beschrijven in openbare aanbestedingen, die vanuit overwegend gunnen op kwaliteit steeds meer ruimte bieden voor het onderscheidend vermogen van schoonmaakbedrijven. Hago Next zoekt de expansie dan ook steeds meer in de volle breedte, zowel expansie via aanbestedingen als in een toenemend aantal branches. En iedere geïnteresseerde opdrachtgever bieden we een referentiebezoek aan, want Hago Next verkoopt zich niet op papier. Je moet het zien en beleven.”

Waarom schoonmaak geen hoofdpijndossier hoeft te zijn

Dit ´open deur´ beleid past bij de transparantie van Hago Next. ´Door open communicatie en het aanleveren van realtime managementinformatie op inzet van schoonmakers, marge en belevingskwaliteit bouwen we opnieuw aan vertrouwen binnen de schoonmaakbranche.´ Dit komt onder meer tot uiting in de maandelijkse online klanttevredenheidsonderzoeken: een gemiddelde klanttevredenheid onder alle Hago Next opdrachtgevers van een 8,8. Dat heeft alles te maken met de tevredenheid van de vakschoonmakers zelf. Zij waarderen hun werk met een 8,6. “Het bewijs dat het loont om te investeren in mensen. Schoonmakers worden door praktijkcoaching op zelfsturing weer eigenaar van hun vak. En juist dat eigenaarschap van onze mensen, de investering op de werkvloer, die kan het verschil maken. En juist daar ligt de grootste uitdaging, het blijft gedragsverandering. Wij willen investeren in mensen die het willen, aansluiten bij de drijfveren van de medewerkers, en de juiste snaar raken. Dat betaalt zich altijd uit. Het is één van de thema´s van de klantendag van Hago Next.

Over Hago Next

Het huidige schoonmaakmodel is eindig. Opdrachtgevers hebben niet altijd het gevoel te krijgen waar ze voor betalen. Eindgebruikers zijn lang niet altijd tevreden. En schoonmakers staan op tegen een te hoge werkdruk. Het kan anders. Met een schoonmaakmodel dat uitgaat van de waarden en wensen van alle betrokken partijen. De schoonmaker die weer bepaalt hoe het schoon wordt. Eindgebruikers die schoonmaak zelfs weten te waarderen. En opdrachtgevers die krijgen waar ze voor betalen. Een model dat uitgaat van openheid en transparantie. Schoonmaak met oog voor mens en maatschappij. Hago Next. De nieuwe norm in schoonmaak is gebaseerd op maximale zichtbaarheid van schoonmakers. Schoonmaak die volledig is ingericht rondom de eindconsument. Met techniek als motor achter de mens en volledige transparantie in prijs en proces, met harde garanties: duurzaam vanuit alle perspectieven.

Tags:

Reageren?