D&B lanceert eigen schoonmaakorganisatie

D&B Cleaning

D&B lanceert – met de overname van schoonmaakbedrijf DSO – een eigen schoonmaakorganisatie met een kwalitatieve en duurzame visie. Het bedrijf geeft in een persbericht aan dat het vindt dat ‘de misstanden in de schoonmaak lang genoeg geduurd hebben’.

‘Een verdienmodel gebaseerd op het niet-leveren van contractueel overeengekomen uren en een operationeel model waarbinnen de druk op ondergewaardeerde medewerkers blijvend oploopt, is niet houdbaar’, aldus Bas Hertz, Group Director van D&B The Facility Group. ‘Al gedurende meerdere jaren stellen wij onszelf de vraag of wij schoonmaak in ons servicepakket moeten opnemen. Dat moment is nu gekomen. De markt is klaar voor een kwalitatieve en duurzame schoonmaakpropositie’.

Het bedrijf is ervan overtuigd dat een gelukkige werknemer zorgt voor een hogere kwaliteit. De traditionele schoonmaakmarkt staat echter bekend als een prijsvechtersmarkt, waarin focus op de arbeidsvreugde van medewerkers ondergeschikt is. Ook innovatiedrang en transparantie worden niet genoemd als de kernkwaliteiten van de schoonmaakmarkt.

D&B The Facility Group profileert zich als kwaliteitsspeler op de facilitaire markt en daarop sluit schoonmaakbedrijf DSO met haar imago, haar werkwijze en de liefde voor haar mensen naadloos aan. ‘20 jaar ervaring heeft ons het belang geleerd om te investeren in onze cleaning hosts. Wij bieden hen goede arbeidsvoorwaarden, leiden hen op, coachen en begeleiden de teams op de diverse locaties en werken aan persoonlijke ontwikkeling’, zegt Jim van Heyningen, directeur DSO. ‘Ik verheug mij er op om mijn organisatie, onder de vleugels van D&B verder uit te bouwen’. DSO zal binnen D&B worden voortgezet onder de naam D&B Cleaning.

Informatie: www.db.nl 

 

Reageren?