‘Code past prima binnen Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’

Code Verantwoordelijk Marktgedrag

‘Eigenlijk hadden we deze Code allang ondertekend moeten hebben. We werken immers al tijden zo en hoeven niets te veranderen aan onze bedrijfsvoering’. Dat was een veelgehoorde uitspraak tijdens de regionale ondertekeningsessie van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwasserbranche op 16 januari bij Brasserie de Gruyterfabriek in ’s-Hertogenbosch. Het leverde weer 5 nieuwe ondertekenaars op.

Voorafgaand aan de uitreiking van de Best Practice Award 2013 vond de regionale ondertekening plaats. Opdrachtgevers en opdrachtnemers- groot, middelgroot en klein – gaven aan waarom ze de Code ondertekenden. Het boegbeeld van de Code, de heer Blokland, is blij met de nieuwe ondertekenaars van de Code. Blokland: ‘We zien jullie graag als nieuwe ambassadeur van de Code’

Goede relatie met schoonmakers

‘De medewerkers moeten de afspraken met de klant nakomen. Dat ik een goede relatie heb met mijn medewerkers, ziet de opdrachtgever en dat resulteert in een 20-25 jarige relatie met die opdrachtgever’, is de ervaring van de heer Van Oirschot van Vitron Service Groep. ‘Ik onderschrijf de Code dan ook volledig’. Dit wordt volmondig beaamd door de heer de Bie van Raymond Westen Schoonmaakbedrijf: ‘Wij vinden een goede relatie met onze medewerkers belangrijk. Wij hebben geen rayonmanagers en werken allemaal mee. Zo horen en zien we direct wat er speelt’.

Sinds de introductie van de Code hebben 750 organisaties de Code onderschreven, waaronder Achmea, Essent, Jaarbeurs en Universiteit Utrecht (zie voor volledig overzicht: www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl).

Op 16 januari hebben de volgende bedrijven de Code ondertekend: AAFM Facility Management, AlleeWonen, Gemeente Leeuwarden, Raymond Westen Schoonmaakdiensten, en Vitron Services Groep.

Informatie: www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl

Reageren?